Nice to know (you)
- Media op Schiphol wordt beter bekeken dan de Taj Mahal of de piramides in Egypte? Met een bereik van ruim ca. 70 miljoen passagiers per jaar is Schiphol Media een uniek speelveld. Onze luchthaven is niet alleen een knooppunt voor internationale reizigers, maar ook een bruisend mediadomein met meer dan 4.000 touchpoints verspreid over drie luchthavens. Van digitale schermen tot high-impact campagnes: de mogelijkheden voor adverteerders zijn eindeloos.
- In deze rol ben jij eindverantwoordelijk voor de commerciële strategie, positionering en uitvoering van alle media-activiteiten op en rond de luchthavens van Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam – met als doel het resultaat te laten groeien van circa 20 naar 30 miljoen euro per jaar.
- Jouw initiatieven zijn zichtbaar op een van de drukstbezochte plekken van Nederland – en ver daarbuiten. Dat betekent grote exposure, veel impact én verantwoordelijkheid. Jij vertegenwoordigt Schiphol Media in de markt.
Connecting your world
Wij zoeken een strategisch sterke en verbindende leider voor de rol van Head of Schiphol Media. Iemand met visie die kansen ziet, koers bepaalt en samen met een team van 20 collega’s bouwt aan een toonaangevend mediaplatform met internationale allure. Hoe jij daarin resultaat behaalt? Dat is aan jou. Jij brengt beweging, inspireert anderen en neemt ze mee in verandering. Jouw kwaliteiten zet je onder andere in voor het:
- Leidinggeven aan een multidisciplinair team van 20 specialisten, waaronder accountmanagers, marketeers en trafficmanagers.
- Opbouwen en onderhouden van duurzame relaties met mediapartners, adverteerders en bureaus.
- Vertalen van de groeistrategie van Schiphol Media naar concrete resultaten, waarbij jouw creativiteit, daadkracht en commerciële drive onmisbaar zijn.
- Ontwikkelen van innovatieve proposities en verbeteren van het bestaande portfolio, met een scherp oog voor digitalisering en klantbeleving.
- Versterken van de passagierservaring door relevante, impactvolle media-oplossingen te realiseren.
- Intensief samenwerken met andere afdelingen binnen Royal Schiphol Group om media naadloos te integreren in de terminal en daarbuiten.
Wil je meer weten over wat Schiphol Media te bieden heeft. Neem een kijkje: Schiphol | Adverteren op Schiphol.
You've got this
Schiphol verbindt jouw wereld. Met de beste mensen maken we reizen veilig en verantwoord. Jij draagt hieraan bij met jouw unieke talenten, zoals de manier waarop jij soepel sterke banden met anderen opbouwt en initiatief neemt om verbeteringen door te voeren. Sowieso heb je voor deze functie:
- Een strategisch (wo) werk- en denkniveau en minstens 8 jaar ervaring in een commerciële, leidinggevende rol – bij voorkeur met een achtergrond in media.
- De visie om daadkracht te combineren om effectief een strategie om te zetten in tastbare resultaten.
- De kennis om het bouwen van succesvolle teams door heldere prioriteiten te stellen en talent te stimuleren.
- De kracht om kansen te spotten, ondernemen van actie en het maximale behalen uit het marktpotentieel.
- De ervaring in het opbouwen van sterke relaties met zowel interne als externe stakeholders op senior niveau.Verder creëer je verbinding, stimuleert prestatie én kennisdeling, binnen én buiten je eigen afdeling.
You get this
- € 6669 tot € 9118 bruto per maand (Buiten-CAO 4-D).
- Bonusregeling
- Mobiliteitsvergoeding
Dit zijn nog maar een aantal van onze arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie (op basis van een 36-urige werkweek). Schiphol Group heeft jou nog meer te bieden. Ga voor het totale overzicht van alle arbeidsvoorwaarden naar Arbeidsvoorwaarden - Werken bij Schiphol Group.
#LI-ALL1
About the Team
De passagiers- en klantervaring op onze luchthaven nog beter maken en tegelijkertijd onze commerciële doelstellingen behalen. Daar staan wij voor als business area van Schiphol Commercial. Dit doen we op verschillende manieren. Zo bieden we onze zakelijke klanten aantrekkelijke kantoorruimte op Schiphol. Zorgen we voor goede parkeermogelijkheden voor onze passagiers en werken we aan duurzame mobiliteitsoplossingen. En de tijd die passagiers in de terminals doorbrengen? Die maken we aangenaam met een breed aanbod aan winkels en horeca. Of je nu werkt als marketeer, data-analist, business- of projectmanager; jij zet je in voor een prettige passagierservaring. En voor de financiële groei van hét knooppunt dat Nederland met de rest van de wereld verbindt.
Choose your destination
Wat zijn jouw talenten? Welke dromen heb jij? Wat is jouw verhaal? We zijn benieuwd naar jou en nodigen je graag uit om te solliciteren. Solliciteren kan door jouw motivatie en cv met ons te delen via de sollicitatiebutton hieronder.
- Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel deze aan Marcha Sajovec, Recruitment Business Partner, via marcha.sajovec@schiphol.nl
- Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
- Voor meer informatie over solliciteren bij Schiphol Group: Sollicitatieproces - Werken bij Schiphol Group.
- Voor de veiligheid van onze reizigers en collega’s maakt een veiligheidsonderzoek altijd deel uit van het proces. Voor indiensttreding dient een Verklaring Geen Bezwaar (VGB) te worden overgelegd.
About Schiphol Group
Met 3.000 trotse collega’s zetten we een extra stap om Nederland zo goed mogelijk te verbinden met de rest van de wereld. Vernieuwen, veiligheid en samenwerken staan daarbij voorop. Samen geven we meer betekenis aan reizen en leveren een bijdrage aan economie en maatschappij. Al meer dan 100 jaar. In Nederland en daarbuiten. Wist je trouwens dat:
- … Schiphol Group eigenaar en exploitant is van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport? En een meerderheidsbelang heeft in Eindhoven Airport?
- … er in 2024 ruim 66,8 miljoen reizigers via Schiphol reisden?
- … je als Head of Schiphol Media onderdeel wordt van het leadership team van Commercial Terminal?