Menu
Content Marketing Specialist Kantoor Hbo Schiphol Group

Nice to know (you)

  • In de rol als Content Marketing Specialist krijg je de kans om met jouw creatieve geest waarde toe te voegen. 
  • Samen met je team draag jij bij aan de commerciële doelstellingen van de B2C business unit Retail, Horeca & Services van Schiphol Commercial. Dit marketing team is onderdeel van de Marketing & Passenger Experience afdeling. Het team heeft zowel als doel de beleving van passagiers te verbeteren, als bij te dragen aan de commerciële doelstellingen van de verschillende afdelingen binnen Schiphol Commercial; Retail, Horeca & Services, Parking & Mobility Services en Premium Services.
  • Van reiziger tot medewerker: we vinden het erg belangrijk dat iedereen zich op Schiphol veilig, gewaardeerd en welkom voelt.

Connecting your world

In deze rol werk je nauw samen met de andere specialisten in het RH&S Marketingteam (o.a. Marketeer, Campagne Manager en andere MarCom specialisten). Je houdt je bezig met de ontwikkeling van content in de breedste zin van het woord. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de grote thema campagnes in de terminal, on- en offline always-on content en SEO geoptimaliseerde content op de website. Daarnaast beheer jij in deze coördinerende rol de contentkalender en verzorg je hiervoor zowel intern de afstemming als extern met de marketingbureaus.  En hoe je dit aanvliegt? Dat is aan jou. We vertrouwen op de manier waarop jij blijft proberen en niet (snel) opgeeft . Jouw talenten zet jij in bij het: 

  • Doorvertalen van een concept naar content die zowel een bijdrage levert aan de passagiersbeleving als de passagier weet te verleiden tot een aankoop
  • Ontwikkelen en beheren van de contentkalender o.b.v. de input van onze business partners
  • Optimaliseren van website content met als doel passagiers al voor hun reis te inspireren
  • Begeleiden van contentproducties (bijvoorbeeld fotoshoots of samenwerkingen met influencers)
  • Uitwerken en coördineren van in-terminal activaties
  • Digitale doorvertaling van de verschillende Schiphol Product Guides

 

In deze rol werk je veel samen met interne en externe stakeholders, zoals UX- en visual designers, e-mail team en reclame-, content- en mediabureaus.

You've got this

Schiphol verbindt jouw wereld. Met de beste mensen maken we reizen veilig en verantwoord. Jij draagt hieraan bij met jouw unieke talenten, zoals de manier waarop jij met een positieve en energieke houding te werk gaat en initiatief neemt om verbeteringen door te voeren. Sowieso heb je voor deze functie:

  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur met afstudeerrichting communicatie.
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een BtoC omgeving en relevante ervaring met contentmanagement.
  • Data gedreven en resultaat gericht zowel op passagiersbeleving als op commerciële doelstellingen.
  • Ervaring met het schrijven van content geschikt voor verschillende (online) kanalen.
  • Ervaring in een complexe, dynamische organisatie met een breed stakeholderveld. 

You get this

  • € 4621 tot € 6433 bruto per maand (Schaal 11).
  • Een 13e maand.
  • De mogelijkheid om 4 x 9 uur te werken bij een 36-urige werkweek. 
  • Een iPhone 14 of Samsung S22. Aan jou de keuze.
  • Een NS-Business Card die reizen met openbaar vervoer van en naar het werk helemaal vergoedt.

 

Dit zijn nog maar een aantal van onze arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie (op basis van een 36-urige werkweek). Schiphol Group heeft jou nog meer te bieden. Ga voor het totale overzicht van alle arbeidsvoorwaarden naar Arbeidsvoorwaarden - Werken bij Schiphol Group.

About the Team

Schiphol Commercial

De passagiers- en klantervaring op onze luchthaven nog beter maken en tegelijkertijd onze commerciële doelstellingen behalen. Daar staan wij voor als business area van Schiphol Commercial. Dit doen we op verschillende manieren. Zo bieden we onze zakelijke klanten aantrekkelijke kantoorruimte op Schiphol. Zorgen we voor goede parkeermogelijkheden voor onze passagiers en werken we aan duurzame mobiliteitsoplossingen. En de tijd die passagiers in de terminals doorbrengen? Die maken we aangenaam met een breed aanbod aan winkels en horeca. Of je nu werkt als marketeer, data-analist, business- of projectmanager; jij zet je in voor een prettige passagierservaring. En voor de financiële groei van hét knooppunt dat Nederland met de rest van de wereld verbindt.

Choose your destination

Wat zijn jouw talenten? Welke dromen heb jij? Wat is jouw verhaal? We zijn benieuwd naar jou en nodigen je graag uit om te solliciteren. Solliciteren kan door jouw motivatie en cv met ons te delen via de sollicitatiebutton hieronder. 

  • Jouw sollicitatie ontvangen we graag vóór 1 maart.
  • Heb je vragen over het sollicitatieproces? Stel deze aan Bart Koekman, bart.koekman@schiphol.nl
  • Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.
  • Voor meer informatie over solliciteren bij Schiphol Group: Sollicitatieproces - Werken bij Schiphol Group.
  • Voor de veiligheid van onze reizigers en collega’s maakt een veiligheidsonderzoek altijd deel uit van het proces. Voor indiensttreding dient een Verklaring Geen Bezwaar (VGB) te worden overgelegd.

#LI-ALL1.

About Schiphol Group

Met 3.000 trotse collega’s zetten we een extra stap om Nederland zo goed mogelijk te verbinden met de rest van de wereld. Vernieuwen, veiligheid en samenwerken staan daarbij voorop. Samen geven we meer betekenis aan reizen en leveren een bijdrage aan economie en maatschappij. Al meer dan 100 jaar. In Nederland en daarbuiten. Wist je trouwens dat:

  • … Schiphol Group eigenaar en exploitant is van Amsterdam Airport Schiphol, Rotterdam The Hague Airport en Lelystad Airport? We hebben ook een meerderheidsbelang in Eindhoven Airport.
  • … een passagier gemiddeld € 19,99 besteedt aan luchtzijde Schiphol. 
  • ... je als Content Marketing Specialist de business area Schiphol Commercial versterkt?

Hoe werkt het solliciteren op deze stageplaats?

Je solliciteert altijd direct bij het bedrijf waar jouw interesse ligt, zonder tussenkomst van een tussenpersoon. Lekker gemakkelijk, direct en snel! Na je sollicitatie neemt het bedrijf contact met je op voor eventuele vervolgstappen.
  • Direct reageren op stageplaats bij werkgever
  • Stagebedrijf neemt contact op
  • Eventuele vervolgstappen
  • Een stageplaats op Schiphol?